Den enkle og fleksible løsningen for håndtering av kabelavfall

Hvordan fungerer det?

Her er svar på de spørsmålene vi får oftest.

Er det noen skjulte kostnader?

Det er ingen skjulte kostnader. Faktisk er det ingen kostnader i det hele tatt!

Det må da koste noe?

Nei, det koster ikke noe å ha Kabelkassa. Du har derimot erstatningsansvar for selve kassa dersom den skulle bli stålet eller ødelagt. Erstatningsbeløpet avregnes mot fremtidig innlevert avfall.

Tar dere imot alt av elektrokabler?

Ja.

Tar dere imot kobberrør? Og andre rene metaller?

Ja. Vi håndterer kobber og messing i alle former.

Tar dere imot jernholdige metaller?

Nei.

Er det noen typer kobber som ikke er verdt noe?

Noen typer kabler har f eks kobberbelagt stålwire eller jordspyd. Dette blir behandlet som avfall og ikke tatt med i veiinga. Eksempel på kabel er Nexsans CATV coax.

Når Kabelkassa er full, hva gjør jeg da?

Da ringer du nummeret som står på kassa, 45 13 31 06, så avtaler vi tid for henting.

Når får jeg betalt?

Når Kabelkassa er hentet, sortert og veiet, har du beløpet på konto etter et par dager. 

Hvordan og hva blir veiet?

Etter at Kabelkassa er hentet sorterer vi innholdet og kaster alt som ikke hører med, som apk, brytere, bokser, stikk, k-krør og alt annet som henger med. Når sorteringen er ryddet veier vi. Dette gir så grunnlaget for din fortjeneste.

Hva annet kan jeg putte i Kabelkassa?

Helst skal det puttes kabler der, men elektromotorer og jernkjernetrafoer kan du legge med, de vil bli fjernet fra haugen før veiing.

Elektromotorer og jernkjernetrafoer kan leveres ved avtale.

Ved mye søppel trekkes vekten av søppel fra kabelvekta. God sortering gir best fortjeneste!

Er det noen kabler dere ikke tar i mot?

Vi tar i mot alle kabler, men blykabler og kabler med store tunge ytterkapper er ikke lønnsomme. Dere kan altså legge dem i Kabelkassa, men de vil ikke bli med på veiing. Vi vurderer fortløpende hvilke typer kabler vi kan godkjenne.

Håper du fikk svar på det du lurte på.
Hvis du ikke fant svaret her, ta kontakt, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan 🙂